Inspirationskällor

Måste bara skriva ett litet inlägg om mitt inlägg igår. Jag fick det kanske att låta som att jag inte beundrar andra människor alls. Så är det verkligen inte. Det finns så otroligt många människor som får mig att känna det ena eller det andra. Hopp, glädje, beundran, lycka! Det är själva strävan att bli eller att ådstadkomma samma saker för en själv som jag inte tror på, och som jag kopplat till begreppet förebild. Inspirationskällorna för mig är många, bland annat då Deepak Chopra som jag nämnde igår, och så Monty Roberts, Wolfgang Amadeus Mozart, autistiska personer, barn, Abbey min hund, Johnny Depp, Pippi Långstrump. Jag vet inte om jag ens kan skriva ner dem, jag tror inte jag känner till de flesta av mina inspirations källor än. Men jag vet att de finns många av dem där ute. Kanske du som läser detta nu är en av dem? Vem som faktiskt är ens inspirationkälla är ju sådant man kommer på ständigt in i mellan, inte när man sitter och ska rabbla upp dem. Men det är nog faktiskt så att jag är dålig på att reflektera över vart jag faktiskt får inspiration ifrån. För även om jag beundrar många, så är det nog, kanske tyvärr, så att jag inte tänker på det. Jag vet inte om det är dåligt av mig. Jag lägger märkte till inspirationen först då den kommer inifrån mitt eget huvud eller hjärta. Innan dess registrerar jag den nog inte så mycket. Men det måste ju komma mycket utifrån. Som jag sedan tror att jag själv kommit på.
För det mesta får jag min inspiration helt enkelt ifrån bilder, färger, mönster, skuggor och sådant jag ser runt mig. Inte minst energier. Och även händelser. Om jag går med en tanke i huvudet så bygger allt jag ser och upplever runt mig upp den tanken. Även om det inte har något med det att göra. Det är som ett lapptäcke, kanske. Massa små bitar från helt olika tyger lappas ihop och blir till ett enda sammanhängande mönster. Så det är nog min största inspirationskälla... materian, och icke-materian omkring mig.
Ville bara tillägga detta. Många människor får mig att beundras. Grejen är bara att jag inte ser upp till dem. För vi är alla på samma nivå. Och mina inspirationskällor är alla som är eniga i detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0