Miljögrupp

Hipp Hurra för min skola! Tänk så mycket vi har klagat på hur dåligt det är med miljötänket på skolan. Det fanns inte ens pappersinsamling där de första åren jag gick där. Efter ett tag fanns det en pappersinsamling på lärarrummet som man fick gå in och lämna sina papper, vilket ingen gjorde. Fast att Karin tappert tjatade på folk som städade sina skåp. Har ingen aning om hur det ser ut nu, är ju aldrig där längre. Men idag såg jag att det hade skickats ut ett mail om att de har startat en grupp för elever att anmäla sig i som är intresserade att ta upp miljöfrågor! Dock kan jag ha saken helt kring bakfoten, kanske är det typ skolmiljön de snackar om, kom jag plötsligt på. Det är bara jag som kopplar ordet miljö direkt till den stora miljön. Men låt oss glädjas och tro att svalövs gymnasium äntligen fått lite mijötänk! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0