En hjärtefråga

Vad är din hjärtefråga?

Så frågade de i en undersökning på passagen. se där jag kollade på en annons precis. Det ploppade upp en sån där liten ruta med röstning, den var i vägen och det gick inte att kryssa ner den - jätte frustrarande! Så jag kollade på vad det var, precis enligt planerna till dem som skapat den och så klickade jag någonstans i ett försöka att få bort det. Då kom resultatet upp och jag såg till mig förskräckelse att miljön bara hade 22 röster(!) medan arbete och näringsliv hade 81 i röster och social trygghet 80 (alltså de två frågorna som handlade om en själv).

Det är ju tur att det finns hjärtan för alla frågor. Men miljön! Den borde inte ens blandas med de andra frågorna. Det är huvudfrågar. Utan en gynsam miljö är vi inget. Det finns inget samhälle som kan fungera i en värld där naturen är förstörd. Där gifter blandats sig med naturen och allting som vi kallar kretslopp och ekosystem fallit sönder, där finns ingen välfärd, inga skolor, inga sjukhus, inga äldreboenden, ingen kultur finns kvar, jämställdheten och all rättvisa är bortglömd av människors desperata försök att överleva, för där finns ingen social trygghet, man kan inte vårda varandera i en väld där miljön fallit sönder. Det finns ingen att betala sin skatt till ens! Där finns dock jävla massa arbeten men hur vet vi hur vi ska arbeta om vi inte engagerar oss i miljön nu? Förstörs miljön, förstörs balansen i naturen, förstör den föstörs balansen i mänskligheten och i samhällena.

Där fick ni en lite långsynd bild av vad som händer om vi inte röstar på miljön som hjärtefråga på passagen.se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0