Burn Up

Nu har jag sett klart på den första delen av dramathriller-serien Burn Up som visades på TV1 för en stund sedan. Jag tyckte den var mycket bra och ska inte missa den andra och sista delen imorgon kväll. Rekomenderar!

Så här skriver SVT om dagens avsnitt

Om det höga spelet bakom en miljökatastrof. Den internationella oljeindustrin ställs inför en serie avslöjanden och våldsamma händelser som sliter isär vänskap och politiska lojaliteter.

Del 1 av 2: Samtidigt som Tom hastigt blir ny styrelseordförande i Arrow Oil, mördas ett team geologer i Saudi-öknen. Masud tar ensam hand om en mycket brännbar hemlig forskningsrapport. För att vässa miljöprofilen har Arrow Oil tillsatt Holly som ansvarig för förnyelsebar energi, men vet inte att hon är miljöaktivist och infiltratör. En ung kvinna bränner sig till döds i protest mot Arrow Oils miljöförstöring i hennes hemland och Tom börjar inse sin makt över liv och politik.

Lite torr förklaring enligt mig, men jag orkar inte komma med något bättre. Men se den imorgon om du inte har någet bättre för dig vettja!

Bilder från filmen
Tom
Protest
Holly
Mika

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0