Quick Fire

Varför inte börja "äta" linfröolja till frukost? Om du känner dig nere, har depression eller mensturationsproblem, astma, magsår, migrän, starr panikatacker, så kanske denna olja kan hjälpa. Den ska tydligen också vara bra mot hjärtsjukdomar, högt kolesterol, artrit, bröstcancer, inflammatoriska magsjukdomar och psoriasis. Men den smakar vidrigt! Fast vad gör det om det nu kan hjälpa en? Ska prova, tänkte jag... 1 - 3 tsk om dagen!

Idag red jag! Så underbart att få träffa en häst igen. Han var fantastisk. Så vacker, så glad så sprallig och så livrädd för kaniner, fåglar, hundar, lastbilar, buskar, dunkar, plast, konstiga grenar och så vidare. Men dock så fantastisk. Quick Fire var hans namn. Och jag har fått äran att rida honom i fortsättningen då matte är gravid. Så idag var jag glad. Och så komp på sin GR. Och så snö. Massa snö! Härligaste ridturen idag!

Och nu ikväll tittade Majs och jag på film igen. Bridget Jones dagbok, åh vad jag stör mig på den. Men jag älskar filmkvällar för mycket för att vilja avstå. Gränsen för mig går någonstans vid "dum dummare". Den går mig på nerverna. Eight below igår var jätte fin. Men så sorglig. Sen efter den låg jag med laptopen i knät och kollade på Snow Buddies till klockan 1 missinassen. Varför gör jag så? Det var en urkass barnfilm, men jag var tvungen att se klart den då jag väl börjat. Gud vad jag vill skaffa ett hund team och börja köra hundspann! Det har varit en dröm sedan jag var liten. Jag behöver bara fem hundar till, en släde, lite snö och en gnutta kunskap och så träning på det. Och så förstås att skolan försvinner åt helvete!

Skolan bara låter jag rinna iväg. Avskyr det. Borde väl avsky mig själv som inte tar tag i det. Men jag orkar inte avsky mig själv. Det gör så ont i hjärtat. Imorgon ska jag fortsätta på antibiotika rapporten. Och skicka in den innan fredag. Sen måste jag fort få tag i schemat så att jag kan bestämma träff med den här tjejen som behöver dogwalker till våren.

Igår tog jag på mig balettskorna igen. Och herre min jesus kristus frälsare och gud i himmelens skit vad min kropp har tappat! Utåtvridningen vad knappast någon utåtvridning. Och kraften att hålla kroppen i rätt position fanns knappt. Stel som en giraff var jag också. Och nu har jag träningsverk överallt. Undrar hur det blir imorgon nu efter ridning och mockning som också kändes i musklerna. Hur kan man låta sin kropp förfalla på detta viset? Hur kan man? Man har en kropp!




Hahaha! Jag för typ ett år sedan i en fantastiskt grasiös balettpose! Inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0