Bulltofta

Idag tog Angus och jag en lång promenad i Bullttofta. När det inte regnade så hängde det i luften. Det var väldans härligt. När vi gick där på den grusbelagda gångbanan som slingrade sig genom de stora gräna gräsmattorna kantade av höstfärgade små lövträd fick jag syn på ett staket långt där framför oss på vägen. Undrar om jag är lite smågalen ibland, men jag fick tårar i ögonen av synen. Av staketet alltså. Det påminde mig om en hästhage och kärleken till hästarna bara välde upp i mig.
   När vi kom fram till staketet, som faktiskt var en hage, stod det en skylt. Gatukontoret hade tydligen startat ett sammarbete med SLU (Sveriges lantbruks universitet) i Alnarp om att de skulle under en två års period testa att sköta en del av parken på ett miljövänligt sätt. Så de hade placerat en tjur, fyra kor och tre kalvar på området för att hålla gräset i trimm. Vi gick igenom hagen, såg inga djur, men en jädrans massa blajjor.
   Vet inte när projektet tog sin start, det kanske är slut. Jag brukar inte åka till Bulltofta. Men nu skulle Maja och Cornelia till IKEA så jag passade på att följa med då det ligger precis intill. Kommer säkert återvända.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0