A thought


Kommentarer
Postat av: Zakaria

Jag förstår dig inte Mathilde, först säger du att vi är resultat av en slump, vilket betyder att det inte finns mening med livet. Men nu skriver du att du tror att det finns en tanke som vi ska lyssna på, alltså det finns mening med livet. Vad tror du egentligen på?

2008-11-17 @ 23:51:58
Postat av: Mathilde

Jag tror på livet! Var tror du själv då? Du säger att du vill förändra, men att allting redan är bestämt av gud. Hur skulle du då kunna förändra någonting? Nej, jag förstår inte hur DU tänker.

2008-11-18 @ 18:11:35
URL: http://globalthought.blogg.se/
Postat av: Zakaria

Vad menar du med att du tror på livet? Om livet är resultatet av en slump, då finns det ingen mening med det. Om livet är resultatet av en desgin, då tror du på Skaparen, och kan därför känna en mening med livet. Är du en av de som tror på Gud men vågar inte erkänna det för sig själva pga av att de hatar religioner och vad de gjort med ordet "gud"?



Jag hatar också religioner och vad de har gjort med begreppet "gud". Jag förkastar alla falska påhittade gudar inom alla olika religioner och sekter, men jag går inte till andra extremen och säger att allting kom av slump, allt kom från ingent! , utan jag ser en Designare bakom dem. Detta är Gud. Det finns igen gud förutom Gud.



Gud har inte bestämt ditt öde, du bestämmer själv vad du vill göra, du bestämmer ifall du vill vara god eller ond. Fria viljan är en gåva från Gud. Men för att Gud ska vara en gud, du måste Han vara allvetande, till och med ha vetskap om framtiden, så Gud vet redan dina val, men det är du som gör dem. Gud rekommenderar att människan väljer göra bra, men hon har fria viljan att göra vad hon vill.



De som gör bra, kommer känna en trygghet inombords, denna känsla är från Gud.

2008-11-18 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0