Linbana i Malmö

Läste precis en artikel som jag tyckte var intressant. Vad sägs om att åka linbana till centralen till exempel? För att ha en chans att få en framtid som parti i vårt numera miljötänkande samhälle måste partierna komma ut med fler klimatsmarta lösningar. Partierna i Malmö har några förslag, folkpartiet diskuterar om en tunnelbana. Den skulle vara en tvärbara till citytunnelen och gå från Limhamn till Kirseberg. Det pratas även om förarlösa fordon, trådbussar och nya försök med citycyklar. Och även en särskild busslinje och på långsikt en spårvagnslinje mellan Skanör - Falsterbo och malmö. Hos Miljöpartiet och Demokratisk vänster pratas det om snabbspårvagnslinje på en breddad motorväg mellan Lund och Malmö. Vilket jag själv tror skulle uppskattas och behövas av alla de hundratals människor som jag står och trängs med i tåget på mornarna på väg till skolan. Sedan har Centern kommit med ett förslag om att museilinjen i skottsparken ska byggas ut till en ringlinje via Västra hamnen och Centralen. Vänster partiet vill prova en tid med avgiftsfri kollektivtrafik. Och sedan det mest spännande förslaget enligt mig, Carl-Axel Roslund (m) vill anlägga en linbana från Centralen i Malmö till Västra hamnen. Det låter ju lite fantasifullt, men det kanske är just fantasi som behövs!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0