Världsförälder

Ungdomar Sydafrika

Satt i min säng och försökte göra upp en planering för kommande veckor när jag råkade snegla på TV:n som stod och lät vid Majas säng. Det var reklam och just när jag kollade var det inslag från UNICEFs, där de uppmuntarde till att bli så kallad världsförälder.  De sa, ring ***** eller gå in på http://www.unicef.se/ och jag klickade in på datorn som stod en halvmeter framför mig. Och så blev jag världsförälder. Det lättaste man kan göra för att göra någon nytta här i världen antar jag. Bara att fylla i namn och adress och hur mycket man vill ge, och så kommer ett autogiro hem snarast möjligt. Kan inte bli enklare!

Jag klickade sen runt lite på hemsidan och läste om det arbete dem gör. Härligt att läsa, och jag uppskattar enkelheten dem har lagt upp det på. Man blir inte alls trött när man ser all text, man blir snarare peppad till att läsa. De har bland annat tagit ut enskilda individers berättelser, barn på fattiga och orättvisa platser som fått hjälp av UNICEF att börja skolan och så vidare. Läs om Mulu 13 år, Cheang Pheap 8 år och flera andra brans historier och hur UNICEF söttat dem på sin väg till sunda vuxna i världsdelar långt från vår.

Jag hoppas att DU, om du inte redan är, efter att ha läst detta inlägg klcikar vidare in på UNICEFs hemsida och blir världsförälder du också! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0