Från gammla tider

Sökte på mitt namn på google och fick då upp en sida som jag glömt bort jag var medlem på. Där hade jag för flera år sedan satt upp några bilder. Vad som kändes som en expolsion uppstod i mitt hjärta när jag såg bilden på min älskade vän och kärlek Ivo. En liten ponny som jag under hela min barndomstid tillbringat all fritid, och även en del skoltid, tillsammans med på ridskolan i folketspark. Fullt frisk och pigg blev mördad för ett par år sedan av sin ägare och jag drömmer ofta om honom på nätterna. Det är som om mitt inre fortfarande inte vill acceptera att han är borta. När jag tittar på ett foto av honom kan jag  fortfarande känna hans värme och mjuka päls samt minsta kontur av hans kropp mot min handflata. Han skulle ha fyllt 23 i maj detta året om han levt.


Ivo är den finaste vännen jag någonsin haft

Jag hittade även en bild på mig och Villy när vi var små


Kommentarer
Postat av: Zakaria

Varför blev han mördad?

2008-09-20 @ 15:20:17
Postat av: Mathilde

Svar till Zakaria: Han avlivades helt frisk för att han hade oturen att ägas av ett pucko! Hon hade ägd honom sen han kom till Sverige när han var unghäst och blivit misshandlad. Vad hon sa till mig när Ivo höll på att bli gammal var att hon inte skulle klara av att se Ivo dö en naturlig död. När Ivo gick i pension från ridskolan där han gick lektioner tog hon hem honom till sig för att gå i en hage och vila sina sista år. (Jag planerade dock att köpa honom). Men jag hann inte, för ett dag fick jag besked att Ivo dödats. En annan häst i stallet hade varit sjuk och de var tvungna att avliva den hästen, då passade de på att ta bort Ivo också. Mitt hjärta bröts i tusen bitar och jag kommer aldrig kunna förlåta den människan.

2008-09-20 @ 17:40:00
URL: http://globalthought.blogg.se/
Postat av: Zakaria

Det måste vara hårt för dig, människan är verkligen den sjukaste utav alla varelser du kan se med dina ögon. När jag jobbade på KFC så sålde vi massor med kyckling dagligen (mycket folk i England jämfört med Sverige, kö hela dagen). Strax efter att jag slutade jobba där fick jag se några video på youtube av kyckling- och djurplågeri. Människan är verkligen ond, otacksam till det Gud har försett henne med. Om jag dömmer rätt så verkar det som att hon dödade Ivo när utnyttjandet blev klart.



Men! Gud lär oss från Jesus död att rättfärdiga varelser plågas egentligen inte.



[4:157] Och för att ha påstått att de dödat Messias, Jesus, Marias son, GUDs budbärare. I själva verket dödade de honom aldrig - de fick tro att de gjorde det. Alla grupper som tvistar i denna fråga är fulla av tvivel om detta. De har ingen kunskap; de bara gissar. Absolut dödade de honom aldrig.



[4:158] I stället upphöjde GUD honom till Sig; GUD är Allsmäktig, Visast.



4:157-158 Jesus, den riktiga personen, SJÄLEN, upphöjdes på samma sätt som vid döden för vilken rättfärdig person som helst. Därefter arresterade, torterade, och korsfäste hans fiender hans levande men tomma kropp. Rashad Khalifa



Gud belastar ingen själ utöver dess tillgångar, Guds befallning är snabbare än en människas kniv. Utan tvivel Gud sätter själen i koma innan något ont når henne, och för den tillbaks till Honom.



[23:62] Vi belastar aldrig en själ utöver dess tillgångar, och vi för ett dokument som berättar sanningen. Ingen kommer att drabbas av orättvisa.





2008-09-21 @ 01:04:02
Postat av: Zakaria

PS Allting tillhör Gud, och endast Han vet hur Han ska ta hand om sina varelser. Därför ska man aldrig sörja. Ivo är i himmlen.

2008-09-21 @ 01:06:30
Postat av: Zakaria

PS jag tror de klippen jag såg om kyckling plågeri tillhör KFC!

2008-09-21 @ 02:18:40
Postat av: karin

Min älskling, Ivo var så fin och tillsammans var ni finast. Ni passade så bra tillsammans och när man såg er kunde man inte på något sätt i hjärnan tänka sig att det kunde vara någon annan med ivo eller någon annan med dig. Tilliten, förtroendet och kärleken ni hade till varandra var så stark och ren... Kan inte förstå hur du känner men jag förstår att det är jävligt svårt. Jag grät i mängder innan jag visste hur du skulle få reda på det, men jag tror att Ivo har det bra nu, att han trivs mer än vad han nog gjorde någon gång i sitt liv. Jag var bara rädd för hur ditt hjärta skulle må <3 Ivo kommer alltid finnas i ditt hjärta och där mår han bra! älskar dig

2008-09-21 @ 10:34:52
URL: http://karinsss.blogg.se/
Postat av: Epa und Rolf Solution

WOW. Det är ju en HÄST på bilden. Jag ÄLSKAR verkligen HÄSTAR. De är så FINA. Förresten så KÄNNER jag en kille som heter IVO. He he

2008-10-01 @ 16:15:53
URL: http://huggsexa.blogg.se/
Postat av: MikaelaM

åh vilka fina bilder :D

2008-10-01 @ 16:23:19
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0