Tuggtugg

Hejsan!

Denna vecka är propfylld med prov och inlämningsuppgifter. Ett prov är än så länge avklarat och det var genetikprovet, till min stora glädje blev det ett MVG på det.  Nu är det bara matte B provet och ett engelska nationellt prov på fredag. Men hur som hälst. Jag är inte den typen som hafsar igenom det jag förväntas göra. Inte heller den som har full koll på minsta detalj, gör allt sammans på ett naffs och sedan har massa tid över. Nej, utan jag drar först ut på tiden så långt det bara går innan jag börjar, sedan tar det mig år och dar' att bara läsa igenom istruktionen. Kommer ständigt på mig själv med att sitta och tänka på annat eller så hittar jag till och med mig själv på något helt annat ställe, som till exempel i skafferiet rotandes efter något att tugga på. Det är tragiskt kan jag tänka. Att vi gör så här med oss själva. Att vi låter oss leva ett liv där depression och andra psykiska sjukdomar är ett ständigt hot. Där man känner att man behöver tugg för att lyfta upp sinnet. Är man konstig om man tänker så här? Hur som hälst var det inte detta ämne som inlägget skulle handla om. Det skulle nog inte handla om någonting egentligen. En meningslös text som här med avslutas.
 

Tvåhuvad Mathilde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0