Bakom kulisserna

Allting finns där uppe som tankar, som osagda meningar. Jag vet inte om de tynger mig eller berikar mig. Jag vill att alla ska dela dem med mig, men samtidigt vill jag vara ensam med dem. Det är jag, min verkligehet. Alla har sin unika natur. Någonstans där inne under alla materiella behov ligger den bortglömd och förträngd.  
   Jag ligger i min säng. Rummet ligger i mörker. Bara stearinljusens små lågor ger rummet dess svagt gyllene atmosfär. Det är en mysitisk och romantisk stämning i luften och jag tänker, "så är livet" - mystiskt och romantiskt. Men vi lever framför några kulisser vi satt ut för att stänga undan den oendliga verklighet som finns där ute och lever utifrån dessa "föränklingar" av den riktiga verkligheten. Bakom dessa kulisser, eller samhälle, finns den verkliga verkligheten, som är så komplex att vi blir snurriga om vi ens gör en insatts till att föröka förstå den. Kanske är detta anledningen till att vi en gång satte upp dessa kulisser. Vi vill veta, förstå, styra och sköta allting.
   Men där, bakom kulisserna av höghus, betong, stormarknader och sprängämnen, i denna oendliga verklighet som vi alla härstammar ifrån hittar vi tillbaka till oss själva, till vår natur. Det gäller bara att våga och lära, öppna sina sinnen och ta in.


Kommentarer
Postat av: Zakaria

"Allting finns där uppe .....Det gäller bara att våga och lära, öppna sina sinnen och ta in."



Jag ser att du har börjat konfrontera dig själv!



"Bakom dessa kulisser, eller samhälle, finns den verkliga verkligheten, som är så komplex att vi blir snurriga om vi ens gör en insatts till att föröka förstå den."



Vi kommer aldrig kunna uppfatta Guds storhet, så länge vi lever i denna världsliga dimension, det enda vi kan uppfatta härifrån är starka känslor från Gud om att verka rättfärdighet och leva efter meningen (för att känna oss levande). Vi får ständigt inspirationer från Gud men de flesta väljer att inte lyssna på dem och ignorerar dem med meningslösa sysselsättningar. De som lyssnar däremot kommer stegvist bygga upp sin karaktär tills de ser Gud.



"Jag vill att alla ska dela dem med mig, men samtidigt vill jag vara ensam med dem."



Tron på Gud är en personlig relation mellan människan och hennes Skapare.

2008-11-20 @ 01:34:16
Postat av: Mathilde

Zakaria när ska du acceptera att jag inte tror på att vi är skapta av någon speciell "skapare" som en gud. Jag vet inte exakt vad jag tror, måste man det?Jag tror på det jag ser och upplever, på livet, och jag tror även att det är det viktigaste! Annars stirrar man sig blind på olika teorier om vad det var som skapade oss och går miste om den verkliga vekligheten runt omkring oss!? Dessutom missupfattade du nog mitt inlägg en aning då det jag menade med "där uppe" var "där uppe i huvudet" inte "där uppe i himelen" ifall det var så du uppfattade det? Jag respekterar dig tro och kan tycka den är fin, men snälla, du pratar ju inte om annat!

2008-11-21 @ 21:23:04
URL: http://globalthought.blogg.se/
Postat av: Zakaria

"Det gäller bara att våga och lära, öppna sina sinnen och ta in."



Vad ska du våga lära, öppna dina sinnen för och ta in då?!



Ditt inlägg verkade vara svar till min sista kommentar i "A thought". Svara på mina kommentarer så att jag inte misstolkar dig.



Lite ödmjukhet skadar inte, jag får snacka om vad jag vill. Jag har snackat om andra grejer med, men du ignorerar allt som påminner dig om att du måste konfrontera dig själv, till och med din egen dröm som jag tolkade har du undvikit.



"Annars stirrar man sig blind på olika teorier om vad det var som skapade oss och går miste om den verkliga vekligheten runt omkring oss!?"



Blind! Att studera olika håll, kallar du det blind?! Har du studerat saker innan du dömer bort dem som teorier? Du blundar för de tydliga bevisen om att WTC attackerna var en bluff. Miljoner människor har dött pga det, tills idag i Irak, hur kan en ignorera något sånt! Du blundar för Sista Testamentet och det kristall klara miraklet 19 som bevisar att detta är Guds bok till dig. Du blundar för alla vetenskapliga bevis i Koranen, du vet att ingen kan ha skrivit något sånt i förväg förutom Den Allsmäktige, har ditt hjärta hårdnat för att acceptera din Skapare. Du borde döda ditt ego om du är sanningsenlig.



Dömer vi rättvist så är den som studerar alla sidor inte blind. Och du gör inte det.



Nu ska jag säga vad Är teorier eller rättare sagt lögner:



Global warming



Viste du att Al gore är kusin med George W Bush? Och att alla presidenter i USA alltid varit släkt? Obama är kusin med Bush med, viste du det?



När amerikanerna upptäckte att 11:e september va en bluff så började de studera mer om deras historia, då upptäckte de att presidenterna alltid varit släkt! Från samma familje träd, precis som kungar ärvde varandra förr i tiden. Men detta har hela tiden hållits dolt från folkmassorna. Men nu, inte förrän nu, när det blev känt på nätet tillsammans med 11:e september bluffen, så vill media inte förlura de som litar på den, så de tar upp en del av "Familjträdet". Och de gör det smart, tar upp det snabbt i en kort "rolig" nyhet. Varför säger de inte överallt: "Barack Obama, Bush kusin blev president!"



http://www.youtube.com/watch?v=Dn0s5I2jktY



http://boards.ancestry.com.au/topics.royalty.links/212/mb.ashx



Did you know all 43 U.S. presidents have carried European royal bloodlines into office? 34 have been genetic descendants from just one person, Charlemagne, the brutal eighth century King of the Franks. 19 of them directly descended from King Edward III of England. In fact, the presidential candidate with the most royal genes has won every single American election.

.

.

.

In 2004 George W. Bush ran as a “Republican” against “Democrat” John Forbes Kerry – his 16th cousin. These cousins, related to the same British and French monarchs, are also secret society brothers in the infamous Skull and Bones fraternity. John Kerry descends from King Henry II of England and Richard the Lionheart, leader of the third Christian crusade in 1189. He also has links to royalty in Albania, Sweden, Norway, Denmark, Russia, Persia, and France, but still not enough royal genes to top George Bush. Earlier in 2000 we see the same story - George W. Bush ran neck and neck with Al Gore; another supposed democrat and cousin of the Bush family.



“Al Gore is a descendant of Edward I, Roman Emperors Louis I, II, and Charles II and is direct descendant of Charlemagne which makes him a distant cousin of Richard Nixon and George W. Bush. So the top “democratic” candidates against Bush in 2000 and 2004 were actually his cousins!” -Michael Tsarion, “Where History Ends DVD”



“Never in the history of the United States have two presidential candidates been as well endowed with royal alliances. There has always been a significant “royal factor,” in those who aspired to the White House, with Presidents George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt, Franklin Roosevelt and Ronald Reagan, among others, all boasting blue blood links. Al Gore…a descendant of Edward I, he is also a cousin of former U.S. President Richard Nixon, who resigned from the White House in 1974 for his part in the Watergate scandal. However, Al Gore does have direct links to the Holy Roman Empire. He is descendant of Roman Emperors Louis II, Charles II, and Louis I and is therefore also a direct descendant of Charlemagne, the eighth-century Emperor. The problem is that Gore’s Charlemagne links also make him a cousin of George W. Bush.” -Harold Brooks-Baker, Burke’s Peerage Publishing Director from p. 7, NEXUS magazine, Vol. 8, No 1, January-February edition





Vilket är mer logiskt att tro på inget eller att tro på Den som skapade livet? Den som ger oss problem för att väcka oss, eller inget, vilket är mer logiskt?

2008-11-22 @ 02:57:50
Postat av: Mathilde

Okej Zakaria, vad vill du att vi ska göra då? Lägga oss ner och dö? Du vet anledningen till varför jag inte svarat på alla dina 242424 inlägg - jag har inte haft tid att sätta mig in i all den info du dränker mig med! Som exempel den där drömmen, det var en häftig tolkning, MEN det var Din tolkning, jag kan inte för allt i världen känna att det var menat så till mig, kanske dig, men inte mig, jag är helt inne i en del av hästvärlden som väcker starka känslor hos mig, och den drömmen handlade om HÄSTEN! Inte mig! Man kan tolka saker hur man vill, och man gör det utifrån vilket tillstånd man själv ligger på.



Jag konfronterar mig själv hela tiden. Och det finns sååå mycket dåligt med denna världen och du har listat upp säkert hälften av det här för mig. Men om jag bara skulle ägna all min tid åt att gräva mig ner i det, skulle jag inte ha tid att förändra någonting.

2008-11-22 @ 12:56:04
URL: http://globalthought.blogg.se/
Postat av: Zakaria

Nej vi ska inte lägga oss ner och dö, jag kan förstå att informationen om 11:e september och sånt låter en tro att man är helt maktlös och hopplös, denna information kom till mig stegvist i en period av två år så jag kan förstå hur dränkt du känner dig, men jag menade inte att betynga dig. Det kanske verkade så med allt nytt på en gång, men jag har varit ytterst försiktig med att ta upp ny information med dig för att inte skrämma bort dig, jag har inte pekat ut något problem åt dig förrän du ignorerade ett föregående. Jag försöker hjälpa dig att inse att informationen är verkliga och inte bara teorier.



Vi ska kolla på livet med ett leende, vi har många fler orsaker till att vara glada än att vara deppiga. Kolla bara runt omkring dig och se. De problemmen som jag har presenterat finns, men de går att lösa, för att ingen lögn lever för evigt, ondskan är svag och godheten kommer alltid vinna över den.



Jag vill förändra, okej kan jag bygga på en lögn? Global warming är en bluff, kan jag gå och bygga på den? Jag måste ha en red grund för att kunna bygga på den. Det är det jag försöker förmedla.



Om du läser om tolkningen av drömmen med öppna ögon så kommer du se att det handlar precis om vad du snackar om i detta inlägg ovan; att inte följa samhället blint, kan du inte se?! Även om vi brotser från din dröm, bjuder jag in dig till något ologiskt?

2008-11-22 @ 18:22:04
Postat av: Zakaria

ren*

2008-11-22 @ 18:24:41
Postat av: Zakaria

Varför representerar hästen (något du gillar) din väg i livet? För att du kan gilla en väg men den kan vara fel, för att den är endast ytlig, om du väljer meningens väg som låter dig glädjas, så kommer du rida på den svettiga hästen, svettig för att ha sökt mening och är därför glad.



Det va din önskan, har du glömt?

"Jag vill hitta någonting, EN NY VÄG, en ny person, någon som jag"

2008-11-22 @ 18:50:21
Postat av: MacKay

Zakaria, vad är det du vill bevisa med detta släktdravel? Om jag går tillbaka i mitt släktled hamnar jag också hos Charlemagne (Karl den store)så då är jag också kusin med Al Gore (yes!) och George W. Bush (hemska tanke). Och om du går tillräckligt långt tillbaka i dina släktled kan jag ge mig tusan på att du också hittar en gemensam nämnare med presidenter och kungar. Så vad bevisar det? Inte ett skit skulle jag vilja säga!

Och för att vara kusin med någon innebär att t.ex. den ene kusinens far eller mor är syskon till den andre kusinens far eller mor.

Du hänvisar bl.a. till denna rad:

"In 2004 George W. Bush ran as a “Republican” against “Democrat” John Forbes Kerry – his 16th cousin."

Det betyder att de är släkt i 16:e ledet, man får alltså gå SEXTON GENERATIONER tillbaka i tiden (i runda slängar ca. 700 år) - och hur relevant är det?

Och om vi går ytterligare lite längre tillbaka så är vi ju alla släkt, eller hur, för enligt din bok skapade ju Gud människan...

2008-12-01 @ 13:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0