Nu är det jul här i vårt hus

Igår gjorde jag och Maja en massa julgodis, sedan klädde vi granen som vi köpte på morgonen (Den var obesprutad och odlad i örkeljunga här i skåne(kanske anledningen till att den ser ut som den gör, men vad väger tyngst egentligen?). Idag var jag och Maja ute på en misslyckad julklappsjakt i stan då jag kom på att jag blir riktigt nedstämd av att gå runt bland all denna överkonsumtion. Snirkla runt bland en massa massproducerade prylar som ligger och väntar på att någon stressad människa ska lockas köpa den i all hast. Det där kan väl ingen människa må bra av? Nej jag tycker inte juklappar ska vara på det sättet och det blev inte en enda julklapp köpt för mig del. Ett presentkort på Game till min kusins lille son lyckades vi få med oss hem, det var allt. Jag känner ett svagt illamående för sånt där "första bästa pryl inköp". Det ska vara en tanke bakom klappen, något som man vet betyder något mer än en "vad fin pryl-pryl" gör, den ska väcka en tanke, eller en känsla hos personen. DÅ snackar vi julkappar! Och då är det hur roligt som hälst. Än är det någora dagar kvar till tomten kommer, så något ska jag väl hitta på. Sista minuten, det är min melodi.

Så här kan det se ut i en julig stuga på Möllan dan före dan för dan före doppare dan...




Nu ska jag på bio tillsammans med lillasyster Maja. God jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0