Helg

Äntligen helg! Imorgon kommer Pia & Bo, det innebär att det blir en underbar helg med liv och rörelse på Ystadsgatan. De bästa helger, det är när de två kommer hit. Och denna helgen blir precis som förr i tiden, för en nyopererad Akil ska komma och titta förbi också. Det blir roligt, och så kommer Karin med och så blir det ännu bättre. Oj oj oj vad bra allting blir.

Och så måste jag plugga som ett djur också inför alla prov som lurar underveckan. Det blir prov i genetik, matte och djur i park. Och så har vi arbeten som ska skrivas bland annat ett om Åsnans evolution som jag började på idag. Skojigt! Hipp hurra för terminssluten! Man behöver inte vara rädd för att inte ha någonting att göra av all sin tid.

Och så måste jag ta en lång runda med Angus som inte har fått komma ut ordentliget på hela veckan. Stackars gycke! Lite hjärngympa har han fått i form av pepparkaksbitar och mandlar instoppade i en liten ihålig boll med hål i. Men som om det skulle räcka!

Men nej, nu måste jag hoppa i säng. Ögonen börjar snart slåss med dataskärmen. Imorgon ska jag berätta om vad vår lärare som är etolog/zoolog lärde oss igår. Helt sjukt är det, men har berättade för oss hur han genom våld kuvat en häst till att lyda. Genom att bokstavligtalat misshandla hästen! Jag måste skriva av mig det där. Jag kan inte förstå att jag kunde sitta tyst under den lektionen. Hur kan en etolog(!) stå och tipsa sina elever om att slå, sparka och spöa en häst!? Jag berättar mer imorgon.

God natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0