Min sång


Igår fyllde jag 18m år! Det blev ett mysigt kalas med släkt och vänner. Vi åt gått, och mycket! Mamma hade skrivit en sång om mig som alla sjöng högt runt matbordet, det blev en upplevelse. Efter varje vers fick jag en liten grej som hade med stycket att göra. Jag kan skriva ner låten här, den var så söt. Om ni vill sjunga med så är melodin
 "brev från kolonien"

Mathildes sång


Vi har kommit för Mathilde,

för att hålla detta gilde

hon är 18 nu på dagen

och blir myndig då enligt den svenska lagen.


Traktor får hon redan köra,

men nu ska ni allt få höra

Vår Mathilde är nu styrklar

hon skall ut och ratta Hippo med sin gubbfar

Hippo är våran bil då alltså...


Här fick jag ett häfte med alla blaketer som krävs till körkortet som jag måste fylla i


Men en annan körkortskola

som får dig att muntert gnola

den kan få dig finna friden

som är jäkligt svår att hitta nuförtiden


Här fick jag "Livets körkortsskola" - cd-bok för att stressa mindre


Maja vill dig särskilt fira

Med nåt viktigt - nåt som spira

Du är med att rädda lundar

Och har någonstans att släppa dina hundar.

(i framtiden då då...)


Här fick jag ett Diplom - en gammal björk för bevarande av gammelskogen, från ett klick fö skogen


Livets visdom du försöker

finna, ja du tappert söker

du vill alltid gå till grunden

så att du kan riktigt leva som en sund en.


Fick en bok om klimatet "Oväder"


Goda råd är inte dyra

inte när Mathilde styra

hon ger stöd för gröna vägen

om du är villig, klar och nått så när benägen


FIck Tipsbok för miljön "hundra tips att rädda värden"


Återvinning är parollen

Tilla hon har stora kollen

Nu hon själv går på returen

komposteras snart av syrran, den filuren


Här fick jag, av min lillasyster en t-shirt med återvinningssymbol som hon ahde gjort själv (sööötaste)


Hopp och skutt och språng så fina

gör vår balla ballerina

Lite trassel med spagaten

splitten tränas på av galna danskrabaten


Fick berättigar till föreställning på Malmö opera... En balettföreställning dådå


Djuren har hon alltid hyllat

De har hoppat, krälat, kryllat

Alla älskas av vår Tilla

förutom en och annan myra hon ej gilla

Om du tröttnar... recept

Haha, här fick jag då ett recept på hur man tillagar sniglar! Usch vilken hemsk mor jag har...


Tilla präntar långa rader

orden fyller många blader

det blir många reflektioner,

minnen, tankar ja ett dussintals millioner.

Skrivs både maskinellt och manuellt av ekonomiska själ - pennor

Haha, fick blyertspennor


Våran lilla söta böna

älskar konsterna de sköna

kladdat kluddat - jämt hon skapa

så att hon har fått oss stå och häpet gapa

Talar för sig själv - pensel


Ja och här fick jag en pensel

Som en av de observanta

fångar hon det intressanta

lagrar allt i datormappen

måste bara trycka först på lilla knappen

packa upp paket: kamera

Fick en kamera!



Congratulation, saluterar

Vi vår Tilla gratulerar

hon är 18 nu på dagen

och blir myndig då enligt den svenska lagen.


Hipp! Hipp! Hurra!



image132
Mammsen på Lanzarote


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis lite i efterskott! Vilken fin sång din mamma skrivit. Det är härligt när de lägger ner lite extra kärlek på en. Jag är djupt imponerad över alla verser!

2008-04-16 @ 21:45:18
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: MajK

Hej systami! Mamma kämpade verkligen med sången.. hon ville inte ha hipp hurra för bamse far igen. Först skulle hon ha emil i lönneberga låten, du vet snickerboa. Men det blevså svårt. Jag föreslog ronja rövardotter låten och sen skrattade vi alla. Senfick det bli den.. Hihi..

KRAM ÄLSKADE MYNDIGA SKIT UNGE! Hoppas du kommer hem snart..

2008-04-17 @ 15:04:45
URL: http://www.bigblueeyes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0