Klimax på gatan idag


När jag kände mig som mest nere, att ingen i hela världen bryr sig om att vi förvandlar klimatet till ett klimat vi inte kan leva i. En varm ugn där våra barnbarn bokstavligen kommer att stekas, om man får lov att vara grov i "munnen" (fingrarna).

När jag stod där och var som mest besviken och hopplös hörde jag trummor på gatan. Jag tittade ut genom fönstret och såg att det var en demonsration - OM KLIMATKRISEN! Hela gatan strömmade av engagerade människor fyllda av hopp och enegri. Precis som jag kännde mig för några veckor sedan.

453391-137


Människor med hemmagjorda plakat där det stod saker som, klimatkrisen är här - agera NU och massor som jag såklart  inte minns nu. Människor utklädda till isbjörnar gick och skrek en massa som jag inte hörde, kanske något som vi vill ha kämpar, och någonting om Malmö. Jag stod där och se de marschera förbi och blev alldeles tårögd. De här människorna vill jag ansluta mig till. Här finns hoppet.

Jag antog att det var Klimax aktion jag sett och nu har jag meljat om att få hemskickad information om deras aktioner och även fått reda på att de har sina möter längre ner på gatan faktiskt. Vill man bara medlemm är det bara att börja engagera sig och titta in på nästa möte. Ska försöka få med Karin Torsdagen nästa gång de har möte. Kommer följa upp detta på bloggen givetvis.

För er som är intresserade av Klimax arbete så kan jag berätta att Klimax är en förening som jobbar aktivt för ett samhälle oberoende av fossilabränslen. Klimax finns i fem olika städer och  i Malmö November  2007 var det 4 personer som bestämde sig och startade Klimax Malmö som idag har över 300 aktiva medlemmar. Och ännu bara ökar antalet engagerade medlemmar! Positivt!

http://klimatet.org/ 


Godnatt gått folk! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0