Engelskspråkig blogg

Jag tänker på att kanske starta en till blogg, som jag driver på engelska. Jag har sån lust att utvecklas i det språket för att kunna nå fler människor i framtiden. Det finns så många underbara människor i världen som jag för tillfället är för blockerad för att nå. Både psykiskt p.g.a rädslan som jag låter blockera mig. Men även praktikskt då jag inte har ordförrådet att uttrycka mig som jag känner för, på engelska, och knappt på svenska. Att skriva är en annan sak, då finns inte rädslan där som är en stor skurk i dramat. Vad den gör annars är att blockera som moln på himmlen, så att hjärnan inte kan hitta rätt kanaler. När jag sitter här och skriver har jag inte de spänningar som det sociala skapar i en fysisk diskussion. Men även att skriva på engelska hindrar mig från att uttrycka. Så, där tänker jag en blogg på engelska är en perfekt väg att gå för att komma in i språket rent praktiskt.

Men jag vill inte skiljas från Globalthoguth för det! Den har blivit som en vän för mig, som alltid lyssnar på allt knäppt och vansinninigt jag har att säga. En vän som inte hindrar mig genom det sociala spänningar jag annars får, men som dock heller inte uppfyller det sociala behovet man har som levande varelse. Jag ska skriva på båda bloggarna parallellt, tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0