Whats your intent?

Deepak Chopra har jag nämnt på bloggen ett par gånger. Hans dotter Malika Chopra har tydligen skapat en websida där människor kan ansluta sig och dela sina avsikter, sina syften och sina tankar om vad man vill åstadkomma i livet och vad man önskar i världen. Jag har känt länge att det är just exakt precis något sådant som behövs. Vad visste jag att det redan fanns!?
www.intent.com heter sidan! (Länken är vit - klicka i mellanrummet)
Whats my intent?
Jag vill se en värld människor lever med öppna sinnen och ärlighet. Och där man låter den inre djupaste känslan, som kan nås med rätt balans och medvetenhet, bygga om samhällets struktur. Man behöver inte ens någon ritning för att påbörja bygget. Varje rätt handling ligger i vår natur. Det är när vi blockerar oss från denna insikt genom yttre förvillelser som den blir osynlig för oss och vi handlar utifrån våra yttre syften istället. Jag önskar en värld där människor kan se den för vad den redan är och inte förblindas av intresset att försvara sina intressen. En värld där människor hittar hem, och i och med det låter hela systemet/naturen falla på plats igen. En planet som består av en väv av samspel och harmoni. En helhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0