Radioaktivt utsläpp här inom 2 veckor

Varje morgon inbilar jag mig att allt det här som hänt i Japan nu bara varit en mardröm. Men så är det ju inte. Nu har tydligen en reaktor till exploderat. Tankarna bara far. Vad händer med Japan? Vad kommer det få för konsekvenser? Jag kan inte mycket om kärknraftsolyckor. Trots det kan jag fatta att det är idioti att bygga dem. Hur kan folk som förhoppningsvis ha kunskap ha vilja att bygga dem? Jag vet att förra gången en olycka inträffade, då i Ryssland, så kunde de inte plocka svamp och sådant i naturen på åratal. Ska det ske nu med? Kommer mänsikor i Japan att föda utvecklingsstörda barn som följd av det här? Jag har förstått att de inte tror att påvekan inte kommer att vara så stor här i Norden, men utsläppet är här om ca två veckor. Och kan man vara säker på att det inte kommer påverka oss på något sätt? Jag är bara så ledsen. Andra människors vinstinställda egoistiska handlingar kommmer nu att påverka hela världens oskyldiga livsformer. Vad händer med naturen, med livet? Hur kan tacklar naturen det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0