Hur kan jag göra för att hjälpa?

Jag tänker så mycket på vad som hänt i Norge. I natt drömde jag också en obehaglig dröm där jag och flera ungdomar var på en plats, och visste att någonting skulle hända oss där. Egentligen är det ju dumt att gå och tänka på allt de tragiska som hänt. Man borde ju bara fokusera på att göra något positivt i detta nu istället. Något som bidrar till någon form av återställning, samt att ta upp arbetet för en bättre tillvaro, som ungdomarna kämpade med. Det vill jag! Och tanken arbetar för detta endamål. Vad kan jag göra för att bidra till en liten positiv förbättring?


Sprida medvetenhet... Få människor att inse sitt eget värde och sin egen inneboende kraft och möjlighet att styra över sitt eget liv och livet i stort. Ge människor hopp och tro på sig själva. För jag tror allt börjar i en själv. Alla förändring börjar inom en. Och det är där jag vill påverka.


Denna bloggen var menad att vara en klimatblogg. Jag skrev om alla problem som vi är tvungna att ta i tu med. Jag började i fel ända. Jag fokuserade på fel saker. Visst måste vi vara medvetna om problemen vi står inför. Men ännu viktigare är det att vara medveten om sin egen kraft till förändring, och sin egen skaparkraft. Så att man förstår och tror på att man kan förändra. Samt att ha kontakt med sin inre kärna, för att helt enkelt kunna se bortom sina egobaserade tankar, handlingar och åsikter. För att ha ett stort perspektiv och ett naturligt flöde av kreativitet och inspiration. För att handla för det stora och inte för det lilla. Och denna bloggen speglar min väg emot denna kontakt och mot dessa egenskaper.

Jag lär mig och inser mer om mig själv och verkligheten för varje dag. Jag har bloggen för att reflektera och samla tankar och inspiration. Och min förhoppning är att genom detta sprida frön hos andra som kanske är på samma väg mot enhet och förening som jag. Inte för att jag har något att komma med vad gäller tankar och ideér om hur ett land ska styras eller något åt de hållet. Men för att mina tankar kan vara en länk i någon annans tankekedja. Mot kärlek och fred. Mot frihet och ett öppet sinne.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!

Tack för din väldigt fina kommentar - det värmer att höra att det finns en person som tror på framtiden och lever för den! :) Kul att du vill fortsätta följa bloggen - jag kommer följa din med!



Det du skriver i din kommentar inspirerar verkligen. Det stämmer att varje enskild person är kraftfull och kan ändra sin framtid och även ändra andras. Du har rätt i att det finns såå många underbara personer som kämpar för sina och andras rättigheter - synd att de inte är flera! Du har också helt rätt i att vi inte är samhället och samhället inte är oss - vi är fortfarande individer! TACK så mycket!



Kram ;D

2011-07-29 @ 17:39:01
URL: http://naturflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0