Rosor & Nancy

En ny header är kommen. En rosheader med rosor från Vissevåg. Synd att den hamnar så snett, men jag orkar inte göra något åt saken. Det finns saker som är viktigare för tillfället. Att bli klar med islamuppgiften till exempel. Har en fråga kvar på del ett sen ska jag gräva ner mig några cm i del 2. Ska försöka att hålla mig precis under ytan och inte gräva ner mig för djupt för då blir jag aldrig klar. Del två i islamuppgiften handlar om kvinnans roll och vad som står om detta i koranen. Det ska bli intressant.

Igår blev jag lie nostaligiskt när jag skrev om hur muslimerna påverkas i sin vardag av sin religion. Jag mindes tillbaka på tiden med min pojkvän och hur det var att umgås med honom och hans familj. Jag verkligen ansträngde mig för att minnas allt och skrev ner minst tre A4. Sedan hamnade jag på youtube lyssnandes på Nancy Ajram och blev riktigt nostalgisk. Några av låtarna väcker riktiga minnen och känslor. Det hugger i hjärtat när jag hör deg. Jag hade dem på min mp3 under en lång period. Det är de här under. Jag minns de stunder då vi satt jag och han och lyssnade på arabisk musik framför datorn och han översatte och sjöng dem på svenska. Nu tycker inte att jag uppskattade det tillräckligt mycket då. Nu när jag saknar det.


Detta är nog den låten som väcker mest känslor


Denna lyssnade jag på när jag skulle somna







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0