Biopati

Ojojoj!

Nu sitter jag med APU-uppgiften i händerna och svarar just nu på frågan om vilka utbildningar/kurser jag vill läsa sen/ nu efter gymnasiet. Nu är det så att jag inte vill läsa något alls. Men samtidigt vill jag läsa allt, och med allt menar jag faktiskt nästan allt!

Det är ju verkligen en utmaning att svara på denna frågan utan att fastna. Det är som att balansera sig fram över ett träsk/tjär. Man måste gå försiktigt och vara extremt lätt på foten för att inte riskera att sjunka ner. För sjunka ner har jag inte tid med. Men en utbildning är jag så fruktansvärt sugen på att gå. Eller jag är bara fruktansvärt sugen på att lära mig det som den innebär! Det är, inte Psykopatutbildningen men Biopatutbildningen!

Jag vill bara citera en text skriven av en biopat. Här kommer den:

"Jag kom i kontakt med biopatin på grund av att jag sen jag var liten led av allvarliga allergier form av astma, allergisk snuva och eksem. Det var många turer till sjukhuset för akuta astmaattacker. Jag fick medicinera året om och på vårarna fick jag ibland stanna inne i flera dagar på grund av pollen. Jag hade eksem över hela armarna och hela benen, jag rev tills det blödde. Jag var tvungen att smörja med cortison och ha bandage runt fingrarna. Jag tålde inte att vara i solen. Jag kunde inte sitta på en gräsmatta, kunde inte klappa ett djur, kunde inte skala potatis, tålde inte att äta några frukter eller grönsaker.

När jag blev vuxen började jag leta hjälp inom den alternativa medicinen. Jag provade akupunktur i ett år, utan resultat. Jag lade om kosten i sex månader, utan resultat. Jag gick hos en homeopat i ett år, utan resultat. Sedan läste jag en artikel om biopati. Artikeln handlade om en pojke som hade liknande besvär som jag. Han hade blivit helt frisk på ganska kort tid. Istället för att bli behandlad med en metod i taget, hade han blivit behandlad med flera metoder samtidigt. Man skrev att han hade haft inflammationsfokus, inkapslade infektionshärdar i kroppen. Dessa rensades ut i med hjälp av olika naturpreparat. För att hjälpa kroppen ytterligare fick han bl.a. öronakupunktur, samt hjälp med att lägga om kosten. Motion, frisk luft och vila ingick också i programmet. Efter några månader var pojken frisk.

Detta lät så logiskt för mig. Jag blev fast övertygad om att biopatin skulle hjälpa även mig. Det gjorde den också. Några månader efter påbörjad kur kunde jag löpträna utan astmaspray. Jag slutade med cortisonsalvor och hösnuvan försvann. Eksemet försvann successivt under en längre tid. Det var en underbar känsla att kunna sitta på en gräsmatta, att kunna njuta av ett äpple, att kunna klappa en hund, att kunna lukta på en blomma, att kunna sätta sig ner och äta en riktigt stor härlig sallad, att kunna springa utan besvär, att kunna sova i tält. Utan astma. Utan att eksemet blossade upp. Utan kli i ögon och hals. Och utan kemiska mediciner. Det blev självklart för mig att läsa till biopat."


Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan! Jag blev så glad när jag så detta inlägget du gjort om eksem och vad som hjälpte dig.

Jag har haft atopiskt eksem sen jag var fyra år och det har bara blivit värre och värre för varje år. Har alltid tagit kortison men slutade med det för cirka två år sen, då eksemen bara blev värre av det till slut. Hade varit jättetacksam om du kunde maila mig tillbaka om vilken biopat du gick till och hur jobbigt du själv hade det innan. Känner mig så ensam med detta just så som jag har det, så det hade varit jättesnällt om du ville göra det! mvh / anna

2011-08-09 @ 18:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0