Lek inte med Elden

När jag var 15 skrev jag en novell om en missförstådd pitbull som ägdes av en "ghettohårding" som behandlade honom riktigt illa. Jag skrev i jagform och det var hunden, som hette Elden, som berättade. Elden bodde i hallen fastbunden i elementet för att vakta. Han tjänade som husses inkomstkälla iform av en kampmaskin. En dag binds han i ett träd när husse går in på bion med en tjej. Elden står där bunden hela natten. Husse kom aldrig och hämtade honom igen. Det är en tjej som märker att Elden står där väldigt länge som ringer polisen. Polisen säger att de fått in Eldens ägare på stationen under natten och att han nu sitter i häktet. Han blir fråntagen ägaskapet för Elden och kvinnan som "upptäkte" Elden bunden utan för biografen blir hundens nya ägare. 

Jag minns att jag var riktigt nöjd över storyn och jag höll på med den jätte länge. Fasst den blev aldrig färdig. Det hade varit roligt att läsa den nu, jag tror den finns på hårddisken till min gamla dator som ligger i källaren. Jag tvivlar på att jag skulle tycka den var bra nu. Jag målade också akvareller till att ha som illustrationer. Jag hittade dem nu när jag "bläddrade" runt i min dator och kom därför att tänka på min novell "Lek inte med Elden". Illustrationerna är ju inte heller helt klara, man ser på människornas ansikten bla att jag inte la ner så stor möda på dem. Jag har aldrig tålamod nog till någonting. Jag tröttnar för fort. När blir jag någonsin klar med någonting? Suck... Nu är klockan massor igen. Men jag har i alla fall pluggat en hel del idag. Inte så mycket som jag borde dock men ändå framsteg. Natti natti lilla bloggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0