Filmkväll

Idag har varit en slappedag av högsta grad. Vaknade vid elva och gick ut med hundarna vilket visade sig vara i onödan eftersom Maja visst redan varit ute med dem. Gud vet vad jag gjorde sen... Jo jag duschade i en evighet använde alla mina nya härliga body shops geggor vilket gjort att jag gått omkring och luktat clementin hela dagen. Sen tittade jag på några avsnitt av vänner. Jag städade mitt rum, lite grann. Klippte nya snittytor på alla blommor i alla de buketter jag fick på studenten och bytade vatten till dem. Sen gick jag ut med hundarna igen.

Maja och jag bestämde oss för att ha filmkväll. Gick och hyrde film. Step up. Fast vi fick fel film upptäckte jag sen på ICA, step up 2, vilket jag blev glad över, hade inte sett den. Som sagt var på ICA och köpte mat och gått, både till oss och till hundarna. Hittade tjock choklad! Älskar tjock choklad. Vit choklad med hasselnötter i en sån lång tjock och kompakt form, äch, hur som hälst. Gick hem och lagade maten som Maja improviserade ihop en grönsaks wook med kokosmjölk och grejor. Men icke att förglömma - jag kokade minsann riset. Sen åt vi och tittade på filmen. Supergod mat! Supergod choklad! Skön film. En såndär lätt och avslappnande film.

Efteråt kunde jag inte sitta still. Dansade omkring till musiken som dvdn spelade till menyn. Sen gick jag ut med hundarna igen. Dansade lite till. Men när jag blev anfådd och kände mitt hjärta blev jag rädd för att få en ångest attack och satte mig istället vid datorn och skrev om mina dödskänslor. Sen har jag bara suttit här. Rastlös.

Igår gjorde jag i alla fall lite nytta. Var iväg och klippte tassar och klor på Zita. Efter det stack jag hem till Åsa och klippte pudel. Blev inte så lyckat dock. Men hon fick en ny frisyr. En kortare somamrfrisyr. Är van att se henne med lite längre hår på huvud och öron men nu snaggade jag av med 6.3 millimeters skäret! Hon blev jätte stilig med det också. Inte lika snuttiluttig som vanligt bara.

Ja och nu har jag då lyckats åstadkomma ännu ett totalt meningslöst blogginlägg denna kväll. Det tredje va? Nu får jag gå och göra något nyttgit, kolla på några vänneravsnitt kanske? OJ vad klockan vad mycket. Dags att sova sen... Ta ut hundarna på en kiss bara så jag kan sova lite längre imorgon. Fast de ligger och snarkar bakom mig för tillfället. Säger jag ordet Ut är dem dock på fötter på mindre än en hundradels seckund skulle jag tippa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0