Fredagstjaft

Idag köpte pappa fredagsgodis till mig - en paprika, precis som på gamla goda tider då jag skulle ha paprika och maja brieost. Men tro inte att jag är nyttig för det... Jag redan hunnit få i mig en massa glass som jag till min förtvivlan fick reda på fanns i kylen. Vad är det med mig? Jag vill inte äta sånt och endå kan jag inte hålla mig ifrån det, vad är det, tröstätning? Usch nej jag önskar jag bodde i ett land där inget överflöd av mat existerade och absolut inga sötsaker. Låter det tråkigt? För jag gissar att jag är en rätt tråkig person. Naturlig eller tråkig, vilket man vill.

Skrev endoparasitsprovet idag. Vet inte riktigt hur det gick. Ett par 1poängsfrågor jag inte pluggat till. Nästa prov blir akutsjukvård, mycket mer intressant än mask och diverse parasiter. Nej det är faktiskt rätt spännande med mask med när jag tänker efter. De är intressanta varelser med en häftig funktion. Hade etologi också och fick lite info om hur jag ska skriva min beteendestudie. Vet inte om jag ska göra en på Abbey eller på duvorna på min gata. Får klura lite på det.

Pappa står och gör pizza. Snart ska vi käka och titta på "på spåret", han, jag och mammsen. Majs är inte hemma. Hon är på IKEA. Tycker inte om IKEA. I mitt huvud symboliserar IKEA överkonsumtion och prylhysteri och allting som är galet med världen. Massproduktion och miljontals exakt likadana grejor!



Efter klipp, igår

Innan klipp, för typ ett år sedan

Nu har jag tagit bilder på mig själv med kort hår. Ingen frisyr. Klippte bara rakt av. Delade upp det i två svansar och klippte av dem en i taget. Mamma höll i den och pappa klippte av, rakt av. Snacka om att jag hade seperationsångest. Jag hade på något sett börjat identifiera mig själv med mitt hår. Alla komenterade det och folk ute på stan kom och tog i mitt hår och sa hur vackert det var. Jag tänkte skänka håret till typ barncanserfonden eftersom jag läste om en kvinna som gjort det. Men det ligger fortfarande i en låda. vet inte hur jag ska gå till väga. Hur som hälst, nu börjar det om, nu ska jag vänta på att håret blivit långt igen.

Nu ska jag påbörja en ny teckning, får se vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0