Banangröt

God morgon! Här sitter jag och äter min frukost. Den brukar bestå av banangröt, och det gör den idag med. Till det har jag pressat ett par apelsiner och dricker i ett glas brevid. Se där! Nu vet ni det... Men vet ni hur man tillagar en skål banangröt?

Jag brukade äta vanlig haregrynsgröt innan. Men sen behövdes lite variation. Banansens sötma gör att man inte behöver någonting som sötar gröten ännu mer som typ honung eller russin. Jag äter bara gröten rakt upp och ner. Men är du kräsen så lyssna inte på mina mattips. Jag äter nästan allt! Och denna gröten är med som en klump än en gegga. Jag delar den med min gaffel.

Gröten var från börjar havregrynsgröt, innan jag började blanda ner lite pofibrer i den vilket är en slags bakningsingrediens för glutenfritt bröd. Det består av 75 % fibrer och är framställt ur sockerbetan. Typ som betfor, hästfolk! Sedan mosade jag också ner en banan i gröten.

Rättare sagt: 1. Mosa bananen i en skål, eller två, om det är sådana små ekobanar. Fyll på med lite vatten så att det blir en lös gegga och häll ner en näve havregryn samt strö på ett lager pofibrer. Blanda sedan till det är en tät gegga och ställ in i micron på max i två minuter. Ev. kan man ta lite mer vatten om man nu vill ha en gröt och inte en klump. Men jag gillar den här klumpen så jag kör på det. Och se där, ett enda steg blev det visst på instruktionen.

Smaklig frukost! Nu ska jag plugga på narkosprovet jag ska ha på fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0