Gris

Sitter och visslar och sjunger på "Im the worlds greatest" (tror den heter något sådant). Att jag aldrig kan låta min hals vila. När halsen är för trött så tar visslandet till. Vissa dagar sjunger jag så att halsen verker. Undrar om jag verkligen sjunger på rätt sätt..? Låten av r-kelly som klistrats fast på huvudet för tillfället fick jag när jag kollade på Åh herregud för en stund sedan. Jag gillar han dära Jonas, Jonas Gardell är det va? Det finns några, till och med många av alla kända människor på jorden som jag bara blir så sugen på att vara kompis med. Det hade bara kännt så givande, tror jag. Det finns så mycket intressanta människor. På Holma träffade jag några. Det är bara så synd att jag inte kan umgås tillbaka. Jag har så mycket hämningar. Bara sitter och bubblar när någon underbar människa öppnad munnen och släpper ut lite av sitt inre. Vill stämma in. Men det går inte. Men jag vill inte tänka på det nu...

Idag var vi i skogen. Det blev inget i fredags för min nacke stoppade mig med våld. Nu har nackspärren lugnat sig, kan nästan titta över axlen. Efter skogen tittade jag och mammsen och pappsen på Madagaskar 2. Älskar de filmerna, underbar humor.

Det var så roligt med kalas igår. Och så var det roligt att Pia och Bo stannade och sov över. Älskar när hela klanen är samlad. Men hela kalaset var en enda stor samling av människor jag älskar, och det är bland det bästa jag vet! Att bara sitta mitt i allt och andas in hela stämningen och sitta och lyssna på vad alla säger. Min lakritstårta blev jätte god, tycker jag. Och ifall folk talade sanning så var det inte bara jag som tyckte det. Det blev nästan som en kladdekaka fast med lakrits. Jag blandade philadelphia, florsocker och limesaft och bredde på toppen sedan kavlade jag lakrits, skar ut hjärtan i olika storlekar och placerade ut. Tillsist strödde jag strössel över. Själva kakan var gjord av en smet som jag vispat pösig och sedan klippt ned lakritskola i. I ugnen så smälte lakritsen genom smeten och la sig som ett lager i botten vilket gjorde den nästan omöjlig att få loss från formensbotten. Jag bakade också en kladdekaka med after eight choklad som också blev lyckad. Jag förstår nu varför Maja är så förtjust i att baka. Det är jätte roligt!

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ska jag upp tidigt för första dagen på praktiken på Rönneholms hundtrim. Så godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0