Vår

Den senaste veckan ink. förra helgen har det varit så fullt upp varje dag att jag knappt hunnit starta datorn. Har inte ens hunnit tänka på att starta datorn. Inte mer än att jag tänkt att ja borde kolla mailen. Jag hade inte ens märkt att Verles gammelskog är uppköpt(!!!!!) om det inte vore för karin Mormor eller vad det var som sagt det till karin vid något tillfälle! SNACKA OM LYCKA! 

Nu är jag så trött att mina ögon nästan slocknar. Men det är vår! Jag är glad och kan nästan övertala mig själv om att acceptera lyckan som puttrar långt där inne. Jag är på Holma varje dag och möter naturen som precis som alltid så hjärtligt omfamnar en med sin oändliga magi. Man riktigt känner hur ens själ helas för varje liten stund och läker mer och mer med allt vad den har att erbjuda våra sinnen. Man kan märka så tydligt hur mycket bara det vi ser och har runt omkring oss påverkar oss sakta med säkert. Man märker det så tydligt när man åker tåg. Äsch jag får skriva om det i ett annat inlägg, nu har jag ingen ork. Jag som tänkte svara på ett mail nu men det får bli imorgon.

Veckan har varit hektisk, men på ett underbart sätt. Eftersom varje sak jag häktat med har varit meningfullt och berikat mitt liv. Det började förra fredagen då jag efter en vecka fullrpoppad med inlämningsuppgifter och prov, direkt ifårn Svalöv åkte till Holma gård för att träffa alla underbaringar som samlats där för att hålla möte om nätvärket som nu ska bli förening. (Får även skriva mer om detta i ett annat inlägg - finns så mycket att skriva).

Mötet höll i sig enda till Söndag då vi åkte hem på kvällen för att sedan åka till baka till Holma nästa morogn för en nu APU period. Jag hade tänkt skriva ner alla helgens händelser och känslor som de väckte men han inte. Kom hem sent och la mig näsan direkt efter en matbit. När jag kom hem på Måndagen var det direkt iväg på kurs. Det var Olle som på mötet tipsade om en kurs som skulle hållas i Malmö som handlade om odling i stadsmiljö vilket jag var väldigt sugen på att lära mig mer om. Det var en så kallad studiesirkel på ABF som hölls av Tora Råberg. Dit ska vi ett antal veckor till, även någon gång emellan åt då vi turas om och vattna våra frön vi sått i de små växthusen de hade på sin lilla innergård. (Nej, jag får berätta mer om kursen också någon annan dag).

På tisdagen var det en man som kom till Holma och undervisade studenterna ink. Karin och mig i hur man beskär fruktträd. Han hade med sig ett äppelträd att visa på och det trädet kom sedan att bli vårat. Mitt och Karins. Vi har nämnligen blivit med odlingslott.

Idag var vi där, på lotten och kollade in hur det såg ut. (berättar mer om den någon annan gång). De andra händelserna i veckan får också vänta med att bli nedskrivna till den dagen då det råkar ske.

Nä nu är jag för trött. Har suttit uppe och kollat på hemmafilm med Pappa, Pia och Maja i timmar nu. Och ätit mängder med frukt, nötter, dadlar och torkade bananer. Ja, Pia och Bo är här i helgen för att stå på marknadsbörsen och sälja skrot till vår Italienresa näsata sommar (LÄNGTAR).

Imorgon bitti ska jag försöka sova länge! Jag är skyldig mig kropp det. Men sen är jag även skyldig min hund en långpromenad och en rejäl kelstund. Idag blev det bara en lång springtur brevid cyklen till Almviks koloniområde. Inget som en hund blir utmattad av, för det krävs det rejäla hjärngympapass!

Men hur kallt det än må vara så ÄR våren på väg. För om några veckor fyller jag år igen. Alldeles för snart... 18 tycker jag är lagom. Skulle kunna fortsätta med det ett tag till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0