Bärnsten mot fästingen

Jag måste bara tipsa om en fantastisk uppfinning jag precis upptäckte, mot fästingar. I fall att det nu skulle råka slinka förbi någon med hund här på bloggen... Det funkar nämligen bara på hundar. Det är ett simpelt bärnstenshalsban jag snackar om! Hade ingen aning om att hunden skulle bli fästingfri genom att bära ett halsband av bärnsten. Det låter ju som magi. Men så är det ju nästan det också. Pälsen laddar nämligen halsbandet, och så fort den elektriska laddningen startat så undviker fästingen att bita sig fast.

Jag sökte "naturligt fästingmedel" på google för att det bär mig verkligen emot att hälla gift i min hunds päls då de lagras i kroppen och tillslut påverkar immunförsvaret, även om man inte märker några direkta reaktioner. Så är det bara. Strax fick jag halsbandet presenterat för mig och jag överväger nu att köpa ett. Tänkte kolla upp lite närmre ifall det är någon i närheten som också säljer. Det  är en kvinna som verkar väldigt ärlig och seriös som tillverkar dem och det går att beställa  på hennes hemsida där du även kan läsa mer om halsbanden. Fungerar inte halsbandet på din hund (det finns individer det inte fungerar på) så skickar du tillbaka det och får pengarna tillbaka. Det är tydligen 1 av 100 som det inte funkar på, (eller osm skickar tillbaka det).

Redan under antiken viste man att bärnsten blev elektriskt laddad om den gneds mot olika material och därför kallade man den för electron. I Tyskand har man använt sig av bärnsten mot fästingar länge. Tänk vad fantastiskt att något sådant är möjligt! Varför varför varför(!) började man avända gift när detta är lösningen!? Och varför är det inte mer känt? Tänk vad mycket ushligt gift vi skulle slippa om man började sälja sådana här hos veterinären och på apoteket istället för giftiga kemikalier!

Och gud vad snygg Angus ska bli med det här läckra halsbandet i sommar!


Foto: Hämtat från hemsidan (länk finns i texten ovan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0