Köttbullar

Idag stod det köttbullar på vår middagsmeny. Min lilla syster Maja och jag äter dock inte kött och pappa var tvungen att klura ut någonting vi kunde äta istället. Jag föreslog linsbullar och så blev det. Vad som gav mig undringar var när pappa trots det insisterade på att laga köttbullar till sig själv och mamma. Istället för att alla äter linsbullar och inget slakteri eller djurfabrik blir stödd.

För att det är gått, var hans argument...

Kan man försvara någonting så? Skulle det vara OK om jag gick runt på stan och gjorde fälleben på folk bara för att jag tyckte det var så otroligt roligt att se dem ramla? Eller vore det OK för mig att äta gorillafingar för att det var mitt absoluta favorit snacks? Man måste väl tänka på konsekvenserna i första hand?
Sådana här ursäkter är så otroligt vanliga i vår värld. Det är småsaker som man kanske inte lägger märke till särskillt ofta. Men det är dessa ursäkter som håller igång en ickehållbar livsstil. Det är så den här gamla livsstilen yttrar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0