Engagera din blogg

Engagera din blogg!


Det är lätt att engagera sig...


Nu har jag bestämt mig för att starta ett projekt här på bloggen. Nu idag, den 8 maj är ett utmärkt datum för denna start. Projektet handlar om att få fler bloggare att engagera sig för en viktig, mycket viktig fråga, nämligen klimatförändringarna. Det handlar inte om något allvarligt och komplicerat. Utan det jag har tänkt är följande; för att sprida så mycket intresse som möjlig bland ungdomar så ska vi, alla medverkande bloggar, en gång i veckan lägga ut ett inlägg som informerar om något intressant kring klimat och miljö. Någonting som väcker intresse.  

    Du behöver inte ens skriva inlägget själv, du får det direkt hemmejlat och sen är det bara att sätta ut det på din blogg så att chansen till läsare mångdubblas. Om du däremot vill skriva ett inlägg får du mer än gärna göra detta. Jag har nämligen tänkt ut ett system som jag hoppas kan fungera.

    Det går till så, att den som vill får skriva ett inlägg. Han/hon skickar in det till mig så att jag kan läsa igenom det. Sedan skickar jag ut det på mejl till alla medverkande bloggar och de publicerar det. Nu får alla chansen att engagera sig. Vi turas alltså om att skriva inläggen och de kommer sedan att synas på alla bloggar. Vad tycker du om detta system? Kommer det att fungera tror du?

    Ämnet är så klart klimatet. Inlägget kan till exempel handla om någon intressant nyhet, ekologiskt klädesplagg eller produkt, något du hört sett eller läst om klimatet, någonting du tänkt på eller kommit fram till själv. Vad som hälst, bara det väcker intresse till ämnet.

Jag hoppas att flera bloggar kommer att ställa upp. Det behövs bloggar som lyser upp detta ämne, inte bara de så kallade miljöbloggarna. Vi behöver modebloggar framför allt, då dessa bloggar är de absolut vanligaste bloggarna i Sverige. Det är här majoriteten av ungdomar finns och det är ungdomar vi behöver. Det är vi som en dag kommer att ta över världen, glöm inte det.


Projektet har jag döpt till Engagerade bloggar


Maila ditt och din bloggs namn till mig så är du med och hjälper till. Det är inte riktigt klart hur vi gör än, så det kommer inga inlägg denna veckan alla fall. Men du är välkommen med dina förslag. Så hoppas vi det kan rulla på så fort som möjligt. Kram Mathilde


Kommentarer
Postat av: freddifågel

jag är gärna med och deltar!

2008-05-08 @ 21:14:15
URL: http://www.freddifagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0