Youtube gjorde henne känd

Känner ni igen denna tjej?



Esmée Denters heter tösen.

Var inne på Youtube här om dagen och lyssnade på lite låtarsom folk spelat in hemma.  Av en slump råkade jag höra en låt som denna tjej spelat in. Det var känd låt som redan finns och hon sjöng den mycket fint och pesonligt. Jag upptäckte att hon hade massvis med låtar inspelade. Idag såg jag att hon tydligen hade kommit riktigt långt i sitt sjungande. I en filmsnutt berättar hon att det hela började med att hon på skoj la ut en film, som hon spelat in med sin systers webbcam när hon sjunger, på youtube för att se vad folk skulle säga om det. Det kom folk från hela världen och berömde hennes sång och hon fortsatte.

Nu har hon kommit så långt att hon med hjälp av Justin Timberlake fått chansen att spela in en egen singel. Singeln heter Crazy place och handlar om vår (männsklighetens) situation på jorden. Om fattigdom och lyx m.m.

Hon var med på Operah´s show, jag har egentligen ingen aning om hur längesedan detta var men själv upptäckte jag henne igår, där hon pratade om hur hon kommit hela denna vägen tack vare alla youtube tittare och så vidare. Nu har hon en egen hemsida där man kan köpa hennes singel. Alla pengar (eller kanske nästan alla) går till välgörenhet. Fint gjort...

Jag tycker verkligen om denna tjejen, som engagerar sig och bryr sig om annat än pengar och lyx!

Kramis<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0