Många varv

Det är så fullt upp hela tiden. Jag måste klara detta nu! De senaste dagarna har varit kaos. Tillvaron har ingen stabilitet. Men det i sig är inte det hemska. Det hemska är att jag gör det för något jag hatar. Men skit i det nu. Känns lite korkat ändå att hoppa av veckan innan slutbetyget är satt.

Igår hade jag mitt muntligai svenska. På morgonen kom jag på vad jag skulle prata om. På onsdagen fick jag reda på att torsdagen var sista möjliga dagen att framföra det. Så på onsdag kvällen satt jag och försökte förgäves komma på något vettigt att snacka om. Fyra olika ämnen var uppe på tapeten. Jag somnade halv tre, utan att veta vilket ämne jag skulle ha. På morgonen valde jag som sagt ämnet "Så visar människor känslor för varandra". Jag skrev ihop något och fick ihop en liten "truddilutt" till slut. Hade dock ingen avslutning förrän på tåget på väg dit. När jag kom fram till skolan läste jag det några gånger i huvudet. Sen gällde det. Har inte fått höra vad de tyckte om det dock. Men har däremot fått veta att det lutar åt ett MVG i slutbetyg i sv vilket ju var väldigt positivt. Trodde inte jag skulle få mer än G, pga av vissa saker. Men innan söndag ska två arbeten plus ett PM vara inlämnade om det ska slå in.

Direkt efter det muntliga hade jag religionssnack med min religionslärare för att höja mitt G till ett VG vilket också slog in. Hon ställde en massa frågor om olika religion och jag försökte förtvivlat fokusera tanken på att vara tillräckligt klar och öppen och inte tänka på situationen för att komma på något att säga. Det var rätt jobbigt. Tack och lov för att en av väggarna i rummet består av glas så att jag kunde sitta och titta på de gröna trädkronorna medan jag pratade. Annars vette gud om jag hade lyckats säga något alls. Så fort jag vände blicken in mot rummet så mulnade det uppe i huvudet och jag kunde inte se vad jag tänkte längre. Selektiv mutism, är det så det kallas?

Förresten jag ska lägga upp mitt "tal" här på bloggen.

Idag var jag på rallylydnad. Det var bara jag och tränaren, Joanna. Svinkul är det. Fick bygga en bana själv idag. Och så filmade hon mig och Abbey när vi gick ett par olika banor. Ska lägga upp det här med när jag fått filmerna. Ska fortsätta träna rallylydnad hela sommaren i Norge. Så kanske vi kan anmäla oss till någon tävling sen när vi kommer hem igen.

Nej nu ska jag plugga i ett par timmar. Sen nanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0