Återigen

Den här bloggen speglar verkligen hur mitt liv ser ut, om man är lite långsökt. Från början speglade den mitt engagemang som ligger och pyr inom mig, på den tiden då jag kunde sitta på internet inne på diverse hemsidor och starta diskusioner om miljö, natur, klimatet, globaluppvärmning, ekologi och djurhållning m.m. bara för själva diskussionens skull. Sitta och argumentera för min sak timme efter timme. Fortfarande är jag säker på att det är ett sätt att göra lite skillnad men nu tänker jag inte utsätta mig för det slitaget igen.

I månader i sträck har jag haft noll tid till att göra saker jag velat. Till att göra Mathilde saker. Jag har inte varit bra på att ordna med min tid så att jag hunnit med sånt. Allt har rent ut sagt varit kaos. Men sen har det hänt grejor. Jag har tagit upp kontakten med en väldigt viktig person, två! Min mamma och min älskade vän Karin. Det gjorde att jag kunde släppa den stressen som det innebar att inte ha dem med sig. Och så nu har jag då slutat skolan och sommaren står på intågande. Jag ska bara vara i Norge och hinna ifatt mig själv, tillsammans med min älskade hund och mina underbara morföräldrar.

Nu kanske jag får orken att leva ut mitt starka engagemang igen så att den här bloggen åter kan bli den blogg den var gjord för att vara och jag kan vara den människa jag var gjord för att att vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0