Vår 2011

Så fin dag det var igår. Våren och sommarsässongen invigdes med grillning på gården med massa fina strålande människor, och sedan promenad till tallriken där bålet brändes. Synd bara att de inte kan uppskatta naturen i sig utan måste dränka upplevelsen i ljus från en miljard strålkastare. Det hade varit så mäktigt med bara de stora träden runt om som omfamnade ett mörker med en stor mäktig eld i mitten. Alla stråklastare i olika färger och mönster förminskade bålet i sig tyckte jag. Ljuset är ju också häftigt, men på en ljusshow, nu skulle ju elden vara i centrum! :( Lite synd...

Jag har också planterat ut en massa av mina plantor i krukor och rabatter på gården. Nu ska de få frodas friare. Ska fortsätta idag, har fortfarande mer hoppfulla små plantor som väntar på sin tur. En mängd dill som ska få växa i kryddhörnan. Åh jag blir så full av kärlek när jag håller på med plantorna. De sprider sin livskraft och kärlek omkring sig, om man bara öppnar sig för den flödar den genom alla! Vi är ett med detta flöde allihop.
Nu ska jag skriva ner en liten text om samhället, haha! Sen ska jag ut och fortsätta på gården.
Aloha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0