Self Powering Generators

Jösses, här kommer det inlägg på inlägg. Men jag kan inte sluta läsa om allt positivt och all drivkraftig förändring som sker och varje gång jag läst något jag känt "JA!" inför så vill jag ju så klart dela det med folk.
En artikel på sidan Alliance for a new humanity handlar om sätt att bli självförsörjande på el. Kärnkraft hittar jag inga ord för, och inte på något positivt sätt. Det är fruktansvärt obehagligt och totalt ansvarslöst. Det är så läskigt att jag blir yr när jag tänker på det. Kan inte förstå hur man satsat på något sådant när det dessutom redan finns fullt utvecklade idéer för helt självförsörjande alternativ som tex solceller. Och det finns inga kränser för människans kreativitet!
Här är en video från en kille som presenterar sina idéer för "Self Powering Generators"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0