Proteinmyten

Satte mig med min lunch framför datorn, gick in på hemsidan jag länkade till i förra inlägget (med mina osynliga länkar markerade med pilar) och hittade denna videon.
Jag kan VARMT rekommendera den! Du får svar på hur du ska tackla den eviga frågan "var får du din protein ifrån då!?".
Den här muskulösa välmående killen äter INGA protein överhuvud taget (Ok lite i grönsakerna). Det han äter är aminosyror, vilket är vad kroppen bryter ner proteinet i vår mat för att skapa. Det är vad den vill ha, kroppen. Så varför inte låta den slippa den energikrävande process som det är att bryta ner protein och framför allt(!) animaliskt protein som är omgivet av kolesterol, och bara ge den vad den vill ha - aminosyror? Vi lärde oss det här i grundskolan, varför trilskas man då med att äta protein?
Har så klart hört talats om det här innan protein/aminosyror men vet aldrig vad jag ska säga när någon frågar. Har liksom inte formulerat det för mig själv. Men i denna videon får man höra på sköna argument som gör att man förstår, även dem som inte är insatta - alltså de som ställer frågan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0