Olika perspektiv kring samma budskap

Det är fint att det finns så många olika människor som alla talar om sanningen (samma innersta sanning, som de alla har gemesamt och upplevt), på sitt eget sätt. På detta sätt sprider sig budskapet om inre frid och medvetenhet till alla olika "typer" av människor. Jag tror att alla snappar upp saker av omgivningen som på något sätt motsvarar något i dem själva. Beroende på tidigare erfarenheter i livet, upplevelser och personlighet. Man kan tala om samma sak i olika former och med olika liknelser. Man kan beskriva den innersta kärnan, enheten i universum ur olika perspektiv och olika intressanta vinklar och idéer. Jag har sett och hört så många perspektiv den senaste tiden och tycker det är så härligt att allting lutar mot samma källa och tillslut förenas i ett och samma hav. Havet av medvetenhet och kärlek. Helheten. Varandet. Alltet.

I samhället är man van att höra "talande" som bryter upp alltet, sperarerar allt från helheten. Men jag har till mitt hjärtas lycka börjat hitta människor som talar tvärtom. Som hittar bitarna innuti vår påhittade verklighet, som de flesta av oss vuxit upp i, och pusslar ihop dem igen. Då syftar jag fortfarande på språket. För vi människor kan inte bryta loss bitarna ifrån "kärnan" på riktigt. Men vi kan separera vårt medvetande ifrån det och på så sätt inte uppleva det. Men det finns människor som drivs av att genom språket leda dem som separerats från denna upplevelse tillbaka till kärnan genom att med hjälp av språket som vi alla förstår visa dem vägen. Därför är det så fint att vi alla kan göra det på vårt sätt så att olika människor blir hjälpta.

En ny unik människa jag upptäckte idag genom kedjan av händelser som leder mig frammåt är mannen nedan. han hade även en fin hemsida som jag tänkte länka till här >>> http://www.jasoncfrahm.com/new/ <<<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0