Slipp dåliga dagar och nedstämdhet

När du känner dig nere, och när allt bara blir fel, och när negativa tankar upptar ditt sinne, försök att känna känslan, känn att det bara är en känsla, en upplevelse, eller lyssna på tanken och bli medeten om att du lyssnar på den, eller känner känslan. Fokusera sedan på att bli medveten om det som lyssnar istället. Fokusera på den tysta och osynliga medvetenheten som alltid existerar i bakgrunden av allt du upplever. Det är du. Du kan genom att få kontakt med denna stilla observatör inom dig slippa att dras med i alla negativa tankar och små felsteg som gör din dag till en dålig dag. Fokusera på vad det är som finns där bakom tanken och som hör, eller ser den, iakttar den. Bli ett med denna observatör. När du inte fäster dig vid det du hör eller ser eller känner inom dig är du dessutom öppen för omvärldens all inspiration, och öppen för kreativiteten att flöda igenom dig. När du plötsligt upplever att du är på samma plan eller våglängd som denna observatör, kommer en enorm lättnad lägga sig över dig och en våg av gränslöshet som är helt obeskrivlig slå dig. Som om du är komplett och att allt är möjligt i ditt liv, exakt allt!

Detta är vad jag försöker lära mig nu för tiden. Jag har upplevt ett tillstånd av total gränslöshet en gång, gränslöshet är det ända ordet som möjligen kan beskriva vad jag kände. Men efter det har mina tankar varit extra intensiva och svåra att gå förbi. Som om jag vore rädd för att uppleva detta tillstånd igen. Det är svårt, att uppna stillheten! Det är en process! Men jag tror på att det är vägen till harmoni. Det gäller att inte anstränga sig, inte kämpa, bara låta det ta sin tid koppla av, lyssna på tanken och fokusera på stillheten, medvetenheten bakom den.

Lycka till med ditt, ifall du vandrar på samma inre stig som jag eller känner att du vill inleda denna process i ditt liv.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0