Vill bege mig

Nu är jag sugen på att åka iväg till gården i Norge där jag ska jobba! Men någon vecka till blir det att hålla ut i "storstan", som allafall är aldeles för stor för mig. Idag cyklade jag och Abbey till Hööks och provade klövjeväska som passade henne perfekt! Nu ligger hon slutkörd och vilar. Kanske det blir en liten runda till hundrastgården bara för att hon ska få lite socialt idag med. Får se. Fast Angus måste också ut och röra på sig i dag.
Åh jag önskar jag kunde ge mig av ut i världen just nu, eller kanske imorgon, på en cykel (eller helst en häst såklart, eller kamel, eller både och...) tillsammans med hundarna springande bredvid och bara bege mig och bege mig och bege mig, i all evighet. Använda kroppen till max, för att bara BEGE mig. JA! Det vill jag! Bege mig över hela världen, över alla underlag, barfota, och sova under stjärnhimmel och under pressening i regnväder. Simma i sjöar på varma sommardagar och leva på frukt och grönsaker som jag kommer över när jag beger mig förbi byar och gårdar. Äta vilda bär och frukter. Fiska till hundarna som får äta deras råa kött och ben. Vackert! Hmm...
Det är verkligen sant det man säger att "den som söker han finner", eller säger man så? Något liknande va? Hur som hälst är det sant! Jag upplever det som att när man sänder ut en äkta känsla av vilja mot ett visst mål, så kommer det titt som tätt små grejor som hjälper en på vägen. Och det är sant också att man måste vilja något ända in i själen, för att det ska manifesteras in i verkligheten. Man måste VETA att det kommer hända, och vara 100 % inställd på att det kommer att hända, för att det ska hända. Och om man bara är det så händer det! Det är så häftigt! Undrar när mänskligheten ska hitta formlerna och mätinstrumenten för den naturlagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0