Fruktlycka

Nu har jag inhandlat en stor resväska och börjat packa mina kläder. Jag har också varit på Hööks och köpt nya ridkläder, ridhjälm och lite sådant. Jag är taggad och vill bara iväg. Men måste till läkaren en gång till. Eftersom jag fick remiss. Suck.


En sak som glädjer mig är att jag tagit reda på att man kan prenumerera på lådor med ekologisk frukt där uppe. Gården jag ska jobba på samarbetar med ett sådant företag som är i krokarna. Jag lever mest på frukt nu för tiden även om jag äter lite annat in emellan, mest på grund av magkatarren. Så det har oroat mig lite hur mycket eller lite frukt jag kommer att kunna äta där uppe. När man vet hur bra frukt är för ens system och även börjat erfara det, vill man inte gärna sluta med det och tvingas äta sådant som ligger kvar i tarmen och får en att känna sig svampig och konstant fylld. Frukt bara glider igenom, fuktar och rensar ut hela systemet så att man kan börja ta upp alla näringsämnen och mineraler. Det förser en med levande energi, enzymer och en massa näring. Särskilt om det är ekologiskt! Det får en helt enkelt att känna sig bra och att må bra på alla plan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0