Har folk tröttnat på Fukushima?

Jag har inte hört någonting alls om kärnkraftveret i fukushima på nyheterna, inte sett något i tidningen. Det är som om folk tröttnat. Nu när jag letar efter raporter därifrån ser jag att det idag var ett nytt kraftigt skalv och att ettan tvåan och trean (reaktorerna) evakuerats, är utan el och vattenförsörjning.
Jag vill bara gråta!! Det är fan sinnessjukt hela alltet!! Släppa ut radioaktivitet i havet. Hur kunde de få bli så från första början!? Hur kan man bygga när man "inte har något annat val" än att handla så här vid en sån här olycka. Det kan ju inte vara någton alternativ! Har man inte lösningar som inte innefattar att någon som helst radioaktivitet kommer ut så skapar man inte det från första början! Vilket skulle innebära att vi inte hade några kärnkraftverk vilket skulle vara underbart med tanke på att vi inte behöver dem och att dem kan vara undergången för mänskilgheten och alla andra nuvarande fysiska former av liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0