Trög dag

Om vi tar det senaste dygnet till exempel. Jag gick och la mig igår med ont i halsen, vaknade med riktigt ont i halsen, haft ont i halsen hela dagen. Missat Yogan. Kämpat mot min vilja med att försöka plugga, fått gjort en del. Rapporet kör runt mig hjärna som i en mixer. Det är så många delar i min dumma undersökning som bara inte går ihop för mig. I etologin. Alla jämförelser hit och dit, jag blir galen! Imorgon ska jag helt enkelt bli klar med den dumma, så får det blir som det blir! Nu vill jag inte ha den över mig fler dagar. Måste börja med allt annat. Ska gå och lägga mig nu så att kroppen kan bekämpa den dumma lilla bakterie som dummar sig i min hals.

Nej ush, denna dagen var inte rolig. Ja juste, exemplet! Vad var det nu jag tänkte på? Äh jag minns inte. Allting kör omkring i huvudet på mig. Kanske är det därför det varit så jobbigt att få ihop rapporten idag, för att jag inte är i form. Var det därför också som jag var helt förvirrad på rallylydnaden igårkväll? Jag trasslade in mig i mig själv, blandade ihop alla skyltar och tappade godis och gud vet vad jag sysslade med. Abbey verkade undra vad det var med mig. Hon kopplade mest bort mig, inget sammarbete blev det. Får se hur det blir på vardagslydnaden imorgonkväll.

Tänk om denna dagen var ett liv, mitt liv. Då skulle jag ha ägnat mitt liv åt att brottas med mig själv. Emot min vilja, emot min känsla, emot min hälsa, emot mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0