Överlevande

Jag överlevde APU-perioden! Tro det eller ej men jag fick toppbetyg. Jag trodde hon bara skulle kommentera alla småfel jag gjort under veckorna men istället satte hon högsta nivå på allt och skrev ett jätte fint helhetsomdöme. Hon skrev att jag var en mönsterelev, att hon hoppades att jag skulle välja yrket för att jag skulle kunna bli en förstklassig hundtrimmare, att jag handskas lugnt och sansat med hundarna och att jag även har ett fantastiskt tålamod. När jag kom hem idag var jag jätte glad. Dels för att praktiken är slut. Och dels för att L var på bra humör idag, jag fick bara bra kritik och inga hårda kommentarer. Och så var hon skojjig och pratade med mig tillskillnad från de andra dagarna. Men det är skönt att vara frimänniska igen. Nästan fri allafall.

Abbeys ögon har blivit mycket bättre. Slemhinnorna är inte röda, de är lite mörkt rosa, mer åt det normala hållet efter bara tre behandlingar. Det bådar gott. Nu ska hon bli utställnings hund. L säger att hon har förutsättningarna för att bli champion och nu har hon erbjudit sig att hjälpa mig komma igång, lära mig visa hund och utställningstrimma. Jag har fått en översikt över trimningen fram till utställningen, vad jag ska göra med pälsen och vad jag ska träna på i övrigt fram till utställningarna den 11 och 12 september som vi planerar att vara med i. Tills dess krävs en del dock, och det är inte gratis så satsar man inte är det ingen idé. Men det hade varit roligt och spännande att se hur det går till och vad domaren säger om min Abbey. I mina ögon är hon perfekt som hon är. Ingen kan bli finare. Det skulle vara Angus då... som just nu kurade ihop sig i en liten boll intill mina ben. Abbey ligger i sin skinnfåtölj som hon helt och hållet lagt beslag på.

Nu får jag väl börja plugga igen. Etologirapporten nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0