Gröna små blad

I några veckor nu har allting gått så snabbt. Våren har för tusan kommit. Den är här. Och det känns lika otroligt som alltid. Det är nästan overkligt när vintern släpper sitt grepp. Som något man inte trodde skulle ske. Men nu sker det. Nästan alla träd har nu små gröna blad. För ett par veckor sedan höll såg man de första små knopparna spricka. Detta är en underbar tid. Den ljusa, varma och lätta halvan av året visar sig nu på farstubron och väntar på att göra enté. Norgekänslorna bubblar under ytan, mer än någonsin.

En sak som ständigt hotar denna känsla är stressen över att bli klar med allt plugg i tid. Det känns både psykiskt omöjligt, men kanske ska jag lyckas med hjälpen från min älskade mamma. Hon hjälper mig, agerar informationssökare åt mig och ger mig översikter och allt vad det är. Med henne är allt möjligt. Grejen är bara att jag har knappt fyra veckor och en lång lista med uppgifter och prov som inte ens är påbörjade. Hela kursen samhällskunskap är knappt ens påbörjad. Det är så mycket! Nu sitter jag och knåpar ihop en rapport i etologin. Islam är helt färdig nu. Fortfarande har jag ett par uppgifter kvar i religionen dock. Jämföra ett par religioner och sedan tolka en text ur nya testamentet. Ush ju mer jag tänker desto mer uppgifter kommer jag på. Bäst att forstätta med rapporten. Var bara tvungen att skriva av mina vårtankar.

57289646_1270241926_tumblr_kqp109eura1qzfya1o1_500_large_large
weheartit.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0