Häckeberga och hundskrinda

Precis hemkommen ifrån Häckeberga. Gjorde sista undersökningen på min etologiska studie. Nu kan jag äntligen börja med rapporten. Hundarna var mycket mindre aktiva denna gången, men jag förmodar att de beror på andra faktorer. Till exempel att det var varmare denna gången. Gud vad fint väder det var! Denna gången var både mamma och Malin med ocskå. De satt och hade fika medan jag var iväg med en hund i taget, gjorde testen och gick spår med dem. Sedan plockade de vitsippor medan jag och hundarna sprang omkring. Jag kan bara inte låta bli att springa i naturen. Att springa i svår terräng och få använda huvudet för att blixtsnabbt veta var man ska sätta nästa steg. Det livar upp stämningen inombords. Det taggar upp sinnet. Att sprigna tillsammans med hundarna skruvar upp lyckan ytterligare!

Bara en liten bit ifrån där vi ställt bilen hittade jag en skrina, helt komplett bara att många delar hade lossnat ifrån varandra. Jag släpade in den där bak i bilen. Jag har länge tänkt bygga en sådan, eller kanske bygga om en till en hundskrinda. Min tanke är att Abbey och Angus ska kunna turas om att dra packningen när man går på vandringar och liknande. Kanske bara när man går till stranden. Jag gillar att ge djuren liknande arbetsuppgifter, de känner sig så viktiga. Särskilt Angus känner sig otroligt stålt av att få dra pulkan på vintern. Så fort skolan är slut ska jag bygga ihop skrindan och fixa om den så att en hund kan dra den.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ska den med till Vissevåg, eller?

2010-04-29 @ 22:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0