Trimning av Saffy

Igår var Saffy färdigtrimmad. Det gick ovansligt snabbt denna gången. Jag hade bestämt mig redan från början att det skulle gå undan. Så jag sipper panik i slutet precis innan Anna kommer och hämtar henne. paniken slapp jag inte, men den var inte lika utdragen. Jag han inte bli nöjd. Finputsen fick helt utebli och jag blev inte alls nöjd. Nöjd har jag bara blivit en gång när jag trimmat Saffy. Jag tog före och efterbilder denna gången vilket jag alltid annars lyckas glömma.

FÖRE
 
EFTER


Jag har också före och efter bilder på Villy från ett par veckor sedan då jag klippte honom. Dvärgschauzer ska egentligen trimmas dem med men han är kastrerad och vid kastration förstörs ofta strävhåriga pälsar, vilket var fallet med Villys päls. Jag klippte honom med en lånad maskin med skär som är till för pudelpäls så det blev inte så lyckat och inte så kort som det skulle bli. Här fick jag panik som tusan i slutet, för allt var kaos när han skulle vara klar. Blev inte alls nöjd, bara lite...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0