Tonåring

Ikväll är det min sista kväll som tonåring. Imorgon vid det här laget har jag fyllt 20 år, om jag räknat rätt. Långfredagen för 20 år sedan, den 13 april 1990 födder jag. Nu sitter jag här, med ångest över att fylla 20. Det känns som att livet hittils, till man fyllt 20 är en fingervisning på hur hela ens liv kommer bli. Jag har inte åstadkommit någonting av det mitt hjärta vill.

När jag tänker närmare så inser jag att jag endå kommit en bit. Men allt som jag brinner för har hela mitt liv fått ligga i dvala någonstans i mitt hjärta och aldrig komma till uttryck. Nu är det som om resten av min kropp inte kan ta emot det längre även om jag skulle försöka uttrycka det, att den inte är stark nog att uttrycka det. Jag måsta arbeta för att lyckas med det som är det mest naturliga för mig. När jag tänker på det vill jag bara gråta och rasa. Jag känner mig så hämmad att jag hade velat förstöra min egen kropp. Men sen tar väl förnuftet vid antar jag. Och jag ligger istället och planerar och planerar och smider små planer för hur jag ska ta mig till det stadie där jag är tillräckligt stark att uttrycka det där som ligger i hjärtat och värker. Men som sagt, hittils har inget av det hänt. Och hur dumt jag än vet att det är så har jag ångest över att 20 år av mitt liv har gått och jag inte gjort något alls av det jag brinner för än!

Imorgon alltså, min födelsedag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0