Titta inte på lappen - bara köp

Snart ska jag ut med Abbey på en liten kisserunda. Hon ska sedan vara ensam när jag och Angus är iväg på trimmet. Men Karin har lovat att komma och vara en stund med henne innan hon ska till gymmet. Igår satt vi uppe till strax innan två och bara snackade. Det var så längesen vi gjorde det. Så skönt det var att höra att vi fortfarande har gemensamma tankar.

Tro det eller ej - jag har köpt kläder! Det var så otroligt längesen jag köpte något nytt, något över huvud taget. Jag har i evigheter gått med samma gamla kläder som jag haft i flera år. Lite "nytt" har jag fått ärva av mammas bekanta och släktingar. Men igår var Karin och jag på stan och handlade lite grejor. Jag köpte till och med ett armband vilket var unikt. Hade dock aldrig köpt det om det inte var halva priset på det. Men jag är glad att Karin uppmanade mig till det. Det är faktiskt en underbar känsla att ha nya kläder. Men jag KAN bara inte låta bli att känna den där kluvenheten av att gå på H&M och se alla miljontals tyger, oekologiska, tillverkade i Bangladesh och allt vad det är. Jag får den här bilden av stora industrier som släpper ut massa skit. Arbetare som jobbar för skitlöner. Bommulsodlingar som totalt fördärvar naturen omkring sig. Jag försöker tänka bort det, bara för att jag verkligen behöver kläder. Men jag kan knappast förlåta mig själv för att vara så lat och hänsynslös som inte tar mitt ansvar och köper rättvist tillverkade kläder. Jag avskyr att bluna. Men jag gjorde det. Jag köpte kläder på H&M.

Nu måste jag gå ut med tjejen som ligger här och kliar sig på hakan med baklabben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0