Nackspärr

Var egentligen på väg ut för att motionera Angus (och mig själv) men så istället hamnade jag här, i soffan. Rätt var det var så stelnade hela min kropp till. Och så kände jag smärtan från axlen till örat. Jag har aldrig haft en såhär kraftig nackspärr. Kanske har det att göra med att jag låg och klämde på senan igårkväll? Jag sträckte den samtidigt som jag klämde in den så att den skulle träckas lite extra. Det kändes som att spänningarna lossnade lite. Och det är något som jag gör då och då. Kanske har det inte med det att göra, men jag skulle ju tro det. För det var ingen speciell rörelse som utlöste smärtan. Det kom liksom bara. Visserligen vände jag mig om, men som sagt en vanlig rörelse. Något litet måste ha gått snett dock, eftersom det gick som det gick. Och som jag ser det så har ett knippe med nervtrådar kommit "i klämm" för så här ont brukar det inte göra. Hela jag blev helt stel. Nu sitter jag här med en värmepåse och kan röra huvudet någon cm i vissa riktningar. Jag hoppas att det släpper snart! Vi ska ju till skogen. Jag kan bara inte sjuta upp det här projektet längre nu, med min etologiundersökning. Och jag vill inte ha nackspärr på kalaset imorgon. Men om mina nerver bestämmer sig för att ligga på det här sättet så får resten av kroppen lydigt rätta sig efter det och likaså min vilja. Det är inte mycket man kan göra för att sätta sig upp emot sina nerver. Kroppens härskare.

Nu kan jag i alla fall passa på att svara på lite mail.

Ord eller uttryck jag använder ofta när jag skriver:
Underbart
Fantastiska
Otrolig
I alla fall
Herregud
Jag längtar

(Fick bara för mig att skriva ner det, gillar inte att använda samma ord ofta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0